wycieczka do Krakowa

2016-10-08 20:13

W dniach 29-30 września 2016 roku odbyła się wycieczka do Krakowa. Ogromny autokar zabrał spod szkoły 55 osób -licealistów i uczniów Gimnazjum nr 1. Pogoda od rana była piękna. W drodze podziwialiśmy pierwsze oznaki złotej polskiej jesieni. Kraków przywitał nas niemal upałem. Pod kierunkiem przewodnika przeszliśmy Traktem Królewskim na Wzgórze Wawelskie. Zwiedziliśmy katedrę, w której miały miejsce w przeszłości koronacje królów polskich. Oddaliśmy hołd spoczywającym w grobach polskim władcom, świętym oraz wieszczom narodowym i wszystkim innym, którzy spoczywają w Narodowej Nekropolii. Powierzyliśmy spełnienie marzeń Dzwonowi Zygmunta, a następnie podziwialiśmy polichromię i witraże w Kościele Franciszkanów wykonane przez Stanisława Wyspiańskiego. W Rynku Głównym dopadły nas gołębie, a my otoczyliśmy stragany z pamiątkami i jedliśmy pyszne krakowskie precle. Z wielkim zainteresowaniem spacerowaliśmy po Muzeum Historii Miasta Krakowa w podziemiach Rynku. Wieczorem poznawaliśmy klimat dzielnicy żydowskiej - Kazimierza.
Następnego dnia po śniadaniu, siedząc w wygodnych teatralnych fotelach słuchaliśmy opowieści o Teatrze im. Juliusza Słowackiego. Nie mogliśmy się napatrzeć na niezwykłe wnętrze budynku. Jest ono bardzo podobne do Lwowskiej Opery. Odnowiony Kościół Mariacki lśnił czystością i pięknem barw. Figury z ołtarza Wita Stwosza niemal wychodziły do nas na spotkanie. W muzeum biograficznym Jana Matejki słuchaliśmy opowieści o życiu tego wielkiego artysty i jego sztuce. Oglądaliśmy też zbiory kolekcjonerskie Matejki. Wśród nich największe wrażenie robi korona trumienna króla Zygmunta Starego. Deserem wycieczki była wizyta w kawiarni Jama Michalika, gdzie spotykała się młodopolska bohema. Zjedliśmy tort z herbatą, kupiliśmy pamiątki i upominki dla bliskich i ruszyliśmy w drogę powrotną, która trwała dość długo ze względu na piątkowe korki.
Pełni wrażeń wróciliśmy do domu i już myślimy o następnej szkolnej wyprawie .
Dziękujemy opiekunom za ich trud.
Bartłomiej Fiszer kl. II A LO

więcej zdjęc na  szkolny FB...