• Pomoc psychologiczno pedagogiczna

          • PEDAGOG SZKOLNY

          •  

             

            ALICJA SZCZĘŚNIAK

            wsparcie rodziców, dzieci i nauczycieli

            organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej,

            organizacja pomocy socjalnej

             

            DNI TYGODNIA

            GODZINY PRACY

            poniedziałek

            7.30 – 8.00

            10.00 – 11.40

            13.40 - 14.40

            wtorek

            9.00-12.45

            środa

            9.00 – 10. 40

            11.40– 14.45

            czwartek

            9.00 – 11.40

            12.40 – 15.40

            piątek

            7.30– 8.00

            10.00 – 12.40

            14.40- 15.40

             

             

            Działania pedagoga mają charakter: diagnostyczny, wychowawczy, profilaktyczny, interwencyjny, mediacyjny i organizacyjny. Wyżej wymienionymi działaniami objęty jest każdy członek społeczności szkolnej - uczeń, nauczyciel i rodzic.

             

            Do zadań pedagoga należy:

            1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.

            2. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów.


            3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb:

            • pedagog szkolny udziela wsparcia indywidualnego dzieciom przejawiających specyficzne trudności w nauce oraz zaburzenia w zachowaniu.

            4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki, m.in. uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży:

            • organizowanie pomocy socjalej  dla uczniów i ich rodzin w szkole ,
            • kontrolowanie frekwencji uczniów ,
            • podejmowanie działań edukacyjnych w zakresie profilaktyki uzależnień.

            5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.

            6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

            7. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.

            8. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej

            9.Współpraca z instytucjami wspierającymi ucznia i rodzinę, kuratorami sądowymi i społecznymi, policją, poradnią psychologiczno-pedagogiczną

            10.Inne działania:

            • pedagog szkolny prowadzi zajęcia specjalistyczne, np. zajęcia rewalidacyjne, zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne, terapię pedagogiczną