• Pomoc psychologiczno pedagogiczna

          • PEDAGOG SPECJALNY

          •  

             MAREK BOROWSKI

            wsparcie dzieci, rodziców i nauczycieli

            organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej

             

            DNI TYGODNIA

            GODZINY PRACY

            poniedziałek

             10.30 – 12.30

            13.45 – 14.30

            wtorek

            8.55 – 11.35

            środa

            11.45 – 12.30

            czwartek

            8.55 – 9.40

            10.50 – 13.35

            piątek

            11.45 – 12.30

             

             

            Działania pedagoga mają charakter: diagnostyczny, wychowawczy, profilaktyczny, interwencyjny, mediacyjny i organizacyjny. Wyżej wymienionymi działaniami objęty jest każdy członek społeczności szkolnej - uczeń, nauczyciel i rodzic.

            1. Współpraca z nauczycielami, wychowawcami lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami:

            a) w rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły oraz zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,

            b) w prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia:

            • predyspozycji,
            • mocnych stron,
            • zainteresowań i uzdolnień uczniów,
            • przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,
            • trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego
            • uczestnictwo w życiu szkoły.

            c) w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,

            d) w określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne.

            2. Współpraca z zespołem nauczycieli w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno- pedagogicznej.

            3. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów.

            4. Udzielanie pomocy psychologiczno- pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom.

            5. Współpraca, w zależności od potrzeb, z innymi podmiotami udzielającymi pomocy dziecku i rodzinie.